Korduma kippuvad küsimused
Lennuhüvitis on Eesti ettevõte, mis pakub lennureisijatele riskivaba teenust, mille raames esindame reisijaid lennufirmalt lennu hilinemise, tühistamise või ülebroneerimise eest hüvitise nõudmisel. Oleme spetsialiseerunud just EL määrus 261/2004 alusel lennuhüvitiste nõudmisele.
Tegeleme tühistatud, hilinenud ja ülebroneerimise tõttu lennust mahajätmise nõuetega. Siia alla kuuluvad ka lennud, mis on tõstetud varasemaks kui esialgne väljumise aeg ning millest ei ole reisija(te)le piisavalt ette teatatud.
Lennuhüvitis ei tegele hotelli, transpordi, söögi, piletiraha tagastamise ja pagasiga seotud nõuetega.
- Lend hilines ja jõudis sihtkohta vähemalt kolme tunnise hilinemisega;
- Lend tühistati vähem kui 14 päeva enne väljumist;
- Lennufirma keeldus vabade kohtade puudumise tõttu teid lennule lubamast;
- Lennufirma muutis teie lennu vähese etteteatamise ajaga varasemaks.
Hilinemist arvestatakse broneeringule märgitud lõppsihtkohta saabumise aja järgi. Saabumise ajaks loetakse hetke, mil lennuki uks avatakse, mitte mil lennuki rattad maad puudutasid.
Lennuhüvitise teenustasu on turu soodsaim – 25% võidetud nõudelt inimese kohta. Kui mingil põhjusel nõude menetlemine Lennuhüvitisel ebaõnnestub, siis teenustasu ei rakendu. Ka kohtumenetluse korral, ei küsi me reisijatelt kõrgemat teenustasu.
Kompensatsiooni suurus sõltub reisi distantsist. Ühe lennu eest saab reisija hüvitist nõuda 250 kuni 600 eurot. Ühe lennu all on siin mõeldud ühe broneeringu all olevat alguspunkti ja lõppsihtpunkti, vahemaandumisi ei arvestata. Üldjuhul on hüvitise summa arvestus järgmine:
- kõikide kuni 1 500 kilomeetri pikkuste lendude puhul 250 eur;
- kõikide üle 1 500 kilomeetri pikkuste lendude puhul 400 eur;
- kõikide muude kui eelevalt nimetatud lendude puhul 600 eur.
Täpne nõude hüvitise suurus sõltub läbitud vahemaast, hilinemise pikkusest ja muudest asjaoludest.
Välja makstavad hüvitised peale teenustasu maha arvestamist:
- 250 eurose nõude puhul 187,5 eur;
- 400 eurose nõude puhul 300 eur;
- 600 eurose nõude puhul 450 eur.
Kui sinu reis algab Euroopa Liidu territooriumilt;
Kui sinu reis lõpeb Euroopa Liidu territooriumil ja lendu opereerib EL-i lennufirma.
EL määruse 261/2004 hõlmab lisaks EL-i liikmesriikidele ka järgmisi riike: Island, Norra, Šveits, Prantsuse Guajaana, Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Réunion, Saint-Martin, Madeira, Assoorid ja Kanaari saared.
Avalduses tuleb märkida korrektsed lennu ja reisijate andmed ning lisada lennudokumendid – broneering või lennupilet. Vajadusel küsime dokumente juurde (ntks koopia isikut tõendavast dokumendist, lapse sünnitõend, sünnitunnistus või rahavastikuregistri väljavõte).
Alaealise lapse esindajaks on tema seaduslik lapsevanem või kohtu määratud hooldaja.
Menetluse aeg sõltub olulises osas lennufirmast, juhtumi keerukusest aga ka sellest kui kiiresti reisija meile kõik vajalikud dokumendid ja info edastab. Keskmiselt võib hüvitise kättesaamise periood aega võtta 1 kuni 6 kuud. Siinjuures võib sama lennu eest esitatud nõuete menetlemine võtta aega erinevalt. Nõude võtame tööse kuni 3 päeva jooksul.
Kohtumenetluse korral tuleb menetluse aega arvestada minimaalselt 1 aasta iga kohtuastme kohta ja tuleb olla kannatlik.
Anname endast parima, et nõue võimalikult ruttu kätte saada.
Hüvitist saab nõuda iga reisija, keda lennutõrge mõjutas. Õigus hüvitisele puudub tasuta reisinud reisijal (nt alla 2-aastane laps). Siinjuures ei oma tähtsust, kes pileti ostis (nt sõber, vanavanem, tööandja, ettevõte või soetasid selle preemiapunktide eest), hüvitise nõudeõigus kuulub vaid reisijale.
Reisijatel õigus hüvitisele ka paketireide puhul.
Hüvitis makstakse välja peale hüvitise Lennuhüvitis kontole laekumist ja reisijalt pangaanmete saamist 3 tööpäeva jooksul. Esimeks tööpäevaks on tööpäev peale pangainfo laekumist.
3 aasta jooksul reisi toimumisest.
Jah, olukorras kus lennufirma on sinu eest hoolitsenud, säilib ka hüvitise saamise õigus. Küll aga tuleb olla ettevaatlik voutserite ja tasuta piletite vastu võtmisega, sest need võivad kaasa tuua hüvitise saamise õiguse minetamise.
Ei, nõude menetlemine mitme teenusepakkuja juures võib kaasa tuua olukorra kus põhjustate ühele või teisele teenusepakkujale kahju ning teie vastu tekib kahjunõue (ntks kohtukulud). Või sattute olukorda kus näiteks Lennuhüvitis on võimeline teie nõude lennufirmalt kätte saama, kuid kuna olete varem volitanud teist teenusepakkuat, siis lennufirma keelub hüvistist välja maksmisest.