Lennuhüvitis OÜ kasutustingimused

1. Mõisted

1.1. Lennuhüvitis – Lennuhüvitis OÜ (registrikood 17061141) on Eesti Vabariigis registreeritud osaühing, kes aitab klientidel nõuda erinevate õigusaktide alusel lennufirmadelt kompensatsiooni lennu hilinemise, tühistamise või üle broneerimise korral veebilehe www.lennuhuvitis.ee.

1.2. Klient – füüsiline isik, kes esitab Lennuhüvitise veebilehele avalduse ning nõustub käesolevate kasutustingimustega.

1.3. Avaldus – Lepingu osa, milles klient sisestab veebiplatvormis reisi info, enda kontaktandmed ning kirjeldab võimaliku nõude asjaolusid lennu hilinemise, tühistamise või üle broneerimise kohta.

1.4. Teenus – Lennuhüvitise poolt osutatav abi lennufirmalt hüvitise saamiseks määruse 261/2004 alusel lennu hilinemise, tühistamise või üle broneerimise korral vastavalt käesolevas lepingus toodud tingimustel.

1.5. Leping – teenuse osutamise leping, mis sõltmitakse kliendi ja Lennuhüvitise vahel ning loetakse sõlmituks kui Klient allkirjastab Volikirja teenuse osutamiseks või Nõude loovutamise akti.

1.6. Teenuse osutamise leping – leping, mille poolteks on Klient ja Lennuhüvitis.

1.7. EÜ määrus 261/2004 – Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus (EÜ) nr 261/2004, mis kehtestab alates 11.02.2024 ühised eeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise, lendude tühistamise või pikaajalise hilinemise korral antava hüvitise ja abi kohta.

1.8. Nõue – Kliendi nõue lennufirma vastu määruse 261/2004 alusel hüvitise saamiseks. Nõude väärtus määratakse vastava hüvitise suuruse alusel, tulenevalt lennu vahemaast ja hilinemise pikkusest.

1.9. Volikiri – inglise keeles „Power of Attorney”, volitus, mille alusel Klient annab Lennuhüvitisele õiguse tema eest teha lennu hüvitise nõude rahuldamiseks erinevaid toiminguid enne kohtusse pöördumist.

1.10. Nõude loovutamise akt – nõude loovutamise leping, mille alusel loovutab Klient lennufirma vastu oleva nõude Lennuhüvitisele.

1.11. Hüvitis – rahaline summa, millele Kliendil on õigus vastavalt EÜ määruse 261/2004 alusel lennu hilinemise, tühistamise või üle broneerimise tõttu, mille lennufirma on kohustatud tasuma Kliendile.

1.12. Teenustasu – tasu, mille Lennuhüvitis arvestab maha välja nõutud hüvitisest enne Kliendile väljamakse tegemist.

1.13. Tööpäev – E-R, v.a riiiklikud pühad mis langevad tööpäevadele.

1.14. Kasutustingimused – Veebiplatvormi www.lennuhuvitis.ee kasutamisele kohalduvad tingimused, mis on kohustuslikud kõikidele veebiplatvormil viibivatele isikutele ja millega Klient nõustub avaldust esitades.

2. Üldtingimused

2.1. Kliendi pöördumise korral Lennuhüvitise poole veebilehe, emaili, telefoni või chati vahendusel (nt. Messenger, WhatsApp), käsitletakse seda pakkumisena sõlmida Leping (ofert). Siinjuures ei ole Kliendi pöördumine Lennuhüvitise poole siduv. Lepingu sõlmimise või selle sõlmimata jätmise teade saadetakse Kliendile tema poolt antud e-posti aadressile. Lennuhüvitis ei ole kohustatud põhjendama miks ta lepingu sõlmib või ei sõlmi.

2.2. Leping loetakse poolte vahel sõlmituks hetkest, mil Klient on allkirjastanud Volikirja või Nõude Loovutamise akti. Volikirja allkirjastamisel on Lennuhüvitisel õigus teha Kliendi nimel toiminguid hüvitise kättesaamiseks lennufirmalt. Kliendi Nõue lennufirma vastu loetakse Lennuhüvitisele loovutatuks kui Klient on nõude loovutamise akti allkirjastanud. Nõude loovutamine on vajalik selleks, et Lennuhüvitis saaks kohtus esindada Kliendi õigusi.

2.3. Alaealiste laste ja piiratud teovõimega isikute puhul on Volikirja või Nõude loovutamise akti allkirjastajaks seaduslik lapsevanem või eestkostja. Selle kohta tuleb Lennuhüvitisele esitada sünnitunnistus, sünnitõend, Rahvastikuregistri väljavõte või kohtulahend.

2.4. Leping poolte vahel kehtib seni kuni see on täidetud, seega seni kuni: a) hüvitis on kantud Lennuhüvitise või Kliendi kontole (v.a p 4.4. erisus); b) Klient on kandunud teenuse summa Lennuhüvitise kontole, kui lennufirma maksab hüvitise otse Kliendile pärast poolte vahel lepingu sõlmimist; c) Teenuse osutamise jätkamine ei ole enam Lennuhüvitise poolt perspektiivikas ning Klienti on sellest teavitatud.

3. Kliendi kinnitused ja kohustused

3.1. Klient on kohustatud esitama Lennuhüvitisele kõik andmed ja dokumendid, mis on Teenuse osutamiseks vajalikud. Andmete muutumisel lasub Kliendil kohustus Lennuhüvitist vastavatest muudatustest teavitada.

3.2. Lennuhüvitisele tuleb esitada kogu kirjavahetus Kliendi ja lennufirma vahel, kellelt hüvitist nõutakse, mis toimus enne Lennuhüvitise poole pöördumist.

3.3. Klient kohustub edastama Lennuhüvitisele kehtivad kontaktandmed ning teavitama koheselt nende muutumisest.

3.4. Klient vastutab Lennuhüvitisele esitatud andmete õigsuse ja täielikkuse eest.

3.5. Klient kinnitab, et Nõuet ei ole loovutatud kolmandatele isikutele. Juba loovutatud nõuet ei ole võimalik Lennuhüvitisel sisse nõuda ja sellise nõude loovutamine nn teistkordselt võib Kliendile kaasa tuua kantud menetluskulude tasumise kohtusse.

3.6. Klient kinnitab, et juhul, kui Nõue oli eelnevalt loovutatud kolmandale isikule, siis käesoleva lepingu sõlmimisel on Kliendil täielik õigus nõuet loovutada ja varasem nõude loovutamise leping on tühistatud. Klient esitab Lennuhüvitise nõudmisel vastava tõendi (ntks kirjavahetus, kinnituskiri).

3.7. Klient kohustub Teenuse osutamise lepingu kehtivuse ajal iseseisvalt mitte suhtlema ega pidama läbirääkimisi lennufirmaga suunates kogu suhtluse Lennuhüvitisele, välja arvatud juhul, kui Lennuhüvitis on selleks andnud vastava nõusoleku.

3.8. Klient kohustub mitte sõlmima lepinguid kolmandate isikutega Teenusele sarnase või samalaadse teenuse saamiseks.

3.9. Klient kohustub viivitamatult teavitama Lennuhüvitist, kui saab lennufirmalt makse seoses hüvitise Nõudega, osa sellest või mõne muu makse, mis on seotud hüvitisega, kuid mis kuulub Nõude loovutamise akti alusel Lennuhüvitisele.

3.10. Klient ei tohi käesoleva lepingu kehtivuse ajal loovutada nõuet ega paluda abi (Teenust) kolmandalt isikult. Klient kinnitab Lennuhüvitisele, et nõude loovutamise hetkel ei ole sama nõude osas pooleliolevat ega eelseisvat vaidlust.

3.11. Kliendil on õigus pöörduda igal ajal Lennuhüvitise poole ning küsida informatsiooni ainult enda Nõudega seotud menetluse kohta.

4. Teenuse osutaja õigused ja kohustused

4.1. Lennuhüvitis teeb kõik endast oleneva selleks, et nõuda lennufirmalt välja Kliendile kuuluv hüvitis. Lennuhüvitis kasutab omal äranägemisel kõiki seaduslikke võimalusi hüvitise väljanõudmiseks.

4.2. Lennuhüvitis nõuab lennufirmalt hüvitise tasumist enda pangakontole. Lennuhüvitis teavitab Klienti viivitamatult hüvitise edukast laekumisest ning palub kliendil edastada talle sobiv arveldusarve number, kuhu kanda lepingujärgne summa hüvitisest. Lennuhüvitis edastab Kliendi pangakontole hüvitise summa, millest on maha arvestatud Lennuhüvitise teenustasu, 3 järgneva tööpäeva jooksul peale Kliendi panga andmete edastamisest.

4.3. Lennuhüvitis ei vastuta Kliendi poolt esitatud pangakonto õigsuse eest. Juhul, kui Klient on ekslikult edastanud vale pangakonto numbri ning Lennuhüvitis on sellele pangakontole hüvitise summa üle kandnud, ei ole Lennuhüvitisel kohustust hüvitist tagasi nõuda. Kliendi soovil loovutab Lennuhüvitis Kliendile oma alusetu rikastumise nõude väljamakse saaja vastu.

4.4. Kui Klient ei ole ühe aasta jooksul pärast punktis 4.2 edastatud teavituse saamist edastanud Lennuhüvitisele pangakonto andmeid, kuhu Klient soovib hüvitise laekumist, jääb Hüvitis täielikult Lennuhüvitise käsutusse ning Kliendil ei ole õigust seda endale nõuda.

4.5. Lennuhüvitisel on õigus nõuda Kliendilt teenustasu Hüvitiselt kui lennufirma tasub nõude Kliendile pärast Kliendi poolt avalduse esitamist, Volikirja või Nõude loovutamise akti allkirjastamist.

4.6. Lennuhüvitisel on õigus nõuda Kliendilt kahju hüvitamist, sealhulgas riigilõivu ja õigusabikulude näol, kui klient on põhjustanud Lennuhüvitisele kahju valendamete esitamisega, nõude ebaseadusliku loovutamisega või Nõude loovutamise akti tagasivõtmise korral pärast kohtusse pöördumist.

4.7. Kliendi surma korral tekib pärijatel õigus Kliendile kuuluva hüvitise summa väljamaksele. Pärijatel tuleb selleks esitada Lennuhüvitisele avaldus ja pärimistunnus. Juhul kui Klient oli esitanud avalduse mitme reisija eest, siis need makstakse välja vaid vastavatele reisjatele või nende seaduslikele esindajatele/eestkostjatele vastava avalduse alusel.

5. Teenustasu

5.1. Lennuhüvitise lepingujärgne teenustasu Teenuse osutamise eest on 25% Hüvitisest. Olukorras, kus lennufirma tasub hüvitise otse Kliendi arveldusarvele on Lennuhüvitisel õigus saada 25% lennufirma poolt Kliendile makstud hüvitise kogusummast.

5.2. Kui Klient aktsepteerib lennufirma pakkumise natuuras (nt kinkekaart), kohustub Klient maksma Lennuhüvitisele hüvitise koguväärtusest 25% rahas.

5.3. Kui Lennuhüvitis peab nõude edukaks lahendamiseks pöörduma kohtusse on lepingu teenustasu Teenuse osutamise eest 25% Hüvitisest.

5.4. Kui Lennuhüvitisel ei õnnestu lennuettevõtjalt hüvitist välja nõuda (sealhulgas jõustund kohtulahendi alusel), ei ole Lennuhüvitisel kohustatud Kliendile raha ega muud hüvesid tasuma.

5.5. Kõik hüvitised ja teenustasud arvestatakse ja makstakse välja eurodes.

6. Lepingu ülesütlemine

6.1. Lennuhüvitisel on õigus leping etteteatamata üles öelda juhul, kui Klient on rikkunud lepingu tingimusi.

6.2. Lennuhüvitisel on õigus leping igal ajal üles öelda, kui ilmneb, et Lennuhüvitise arvates ei ole hüvitise nõudmine perspektiivikas. Eelnimetatud juhul ning Kliendi nõudmisel loovutab Lennuhüvitis Nõude tagasi Kliendile.

7. Andmekaitse

7.1. Lennuhüvitisel on õigus koguda ja töödelda Kliendi isikuandmeid ulatuses ja viisil, mis on vajalik Teenuse osutamiseks ning tuleneb seadusest.

7.2. Kliendi isikuandmete edastamine kolmandatele isikutele on lubatud juhul ja ulatuses, kui see on vajalik Teenuse osutamiseks.

7.3. Lennuhüvitis on andmete vastutav töötleja koos kõigi kohustustega. Klient on andmesubjekt, kellel on kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused.

8. Vastutus ja selle piiramine

8.1. Lennuhüvitis vastutab Kliendi ees ainult süüliselt tekitatud kahju eest kuni 75% hüvitise väärtusest.

8.2. Lennuhüvitise ei vastuta Lepingu rikkumise ning tekkinud kahju eest, mille on põhjustanud Kliendi tegevus või tegevusetus.

8.3. Klient vastutab Lennuhüvitise ees kogu tekitatud kahju ulatuses.

8.4. Pooled ei vastuta lepingurikkumise eest juhul, kui rikkumise on põhjustanud vääramatu jõud.

9. Lõppsätted

9.1. Lennuhüvitisel on õigus käesolevaid teenuse tingimusi igal ajal ühepoolselt muuta ja avaldada need oma veebilehel.

9.2. Kui mõni Lepingu säte osutub kehtetuks, ebaseaduslikuks või kui seda ei ole võimalik jõustada, siis ei mõjuta see mingil viisil ülejäänud Lepingu sätete kehtivust.

9.3. Teenuse osutamise lepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.

9.4. Teenuse osutamise lepingust tulenevad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui pooled ei jõua kokkuleppele, lahendatakse vaidlus Harju Maakohtus.